tisdag 4 februari 2014

Djursjukstugan och fotostund


Har umgåtts med denna brutta idag. (bild) Vilket var väldigt trevligt.
Lite fotograferande och lite snack blev det. Även om jag är rätt tyst av mig.
Speciellt när jag är trött efter ett morgonpass och orolig över något.
Jag ber hemskt mycket om ursäkt Fia. Jag ska vara trevligare sällskap nästa gång.
- Lovar!

Innan jag stack till Fia var jag iväg på sjukhuset med Paxa. Hon har hoppat
runt på tre ben sen i lördags. Vilket inte har blivit bättre. Igår upptäckte jag att
hon hade en trampdyna som var svullen. Så idag stack vi till stan och
djursjukhuset där. I väntrummet och under undersökningen var hon jätteduktig. 
Första gången som hon var inne hos doktorn sen hon var valp.
- Och hon skötte sig exemplariskt. Kanske för att hon inte hade något annat val. Vem vet.

Hon fick vara kvar över dan. Sövd, röntgad och opererad blev hon. 
Inga skelettskador, men en massa var hade hon i trampdynan.
Så nu har hon en dränslang i tassen, som ska tömma dynan från var. Dessutom går hon
på medicin. Nu är hon hemma, och efter mycket om och men fick hon som hon ville.
Hon blev av med tratten. Hon tycker inte om dumtratten. Ville absolut inte lägga sig och vila med
den där äckliga saken runt huvudet. Så tillslut tog jag av den. Men jag har koll på henne.
Och än så länge har hon låtit bli tassen.









Inga kommentarer: